„Podróże z klasą” – kl.II i III w Zakopanym

W dniach 2-3 października uczniowie klasy drugiej i trzeciej wzięli udział w wycieczce zorganizowanej w ramach projektu „PODRÓŻE Z KLASĄ”.

Wybraliśmy się do malowniczego Zakopanego. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych, gdzie podziwialiśmy sylwetki znanych postaci, aktorów i bohaterów bajek. Następnie udaliśmy się do Papugarni, gdzie mogliśmy się przyjrzeć z bliska papugom oraz je nakarmić. Kolejnym punktem wycieczki było Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego, gdzie obejrzeliśmy niezwykle ciekawą ekspozycję dotyczącą górskiej fauny i flory, a także poznaliśmy sposoby na zapobieganie niebezpiecznym sytuacjom na górskim szlaku. Następnie skorzystaliśmy ze strefy edukacyjnej, gdzie każdy znalazł dla siebie interesujące zajęcie i dowiedział się wielu ciekawostek o Tatrach. Po zakwaterowaniu się, obiedzie i krótkim odpoczynku udaliśmy się na Gubałówkę. Kapryśna pogoda utrudniła nam podziwianie panoramy Tatr, jednak sam przejazd kolejką i pobyt w schronisku dostarczyły niezapomnianych wrażeń. Po kolacji spędziliśmy wieczór na integracji i odpoczynku przed kolejnym dniem zwiedzania.

Drugi dzień rozpoczęliśmy wizytą w Muzeum Kornela Makuszyńskiego – pisarza, który wymyślił postać i przygody Koziołka Matołka. Po zwiedzeniu dawnego domu pisarza przeszliśmy spacerem do niezwykłego miejsca – Muzeum Szczęścia „Be Happy”, mieszczącego się w centrum Krupówek. Po szaleństwach w Be Happy Museum udaliśmy się na Stary Cmentarz na Pęksowym Brzyzku, na którym spoczywa wiele zasłużonych dla Podhala osób, a także Kornel Makuszyński, którego dom odwiedziliśmy rankiem. Po obiedzie jeszcze raz przeszliśmy głównym deptakiem Zakopanego, zakupiliśmy pamiątki i udaliśmy się w drogę powrotną….

Od właścicielki naszego pensjonatu otrzymaliśmy miły prezent – pyszne góralskie sery.

Opiekunkami wycieczki były nauczycielki: Anna Chrzęstek, Aleksandra Kierat, Anna Radka i Kamila Kabała oraz mamy – Pani Anna Sosnowska i Pani Joanna Janoszek-Pawłowska, którym serdecznie dziękujemy za pomoc